Cum au luat nastere cartile mele

Am experimentat literatura de mica, era asa, ca o pasiune ascunsa si niciodata nu ma gandeam sa public, chiar daca visul meu era sa devin o scriitoare. De mica ma visam intr o rochie alba, vaporoasa, locuind intr-o casa, aproape de natura, scriind.

Mai tarziu, fiecare experienta grea, fiecare palma de la viata a avut ca rezultat o carte. Totul a inceput cu volumul de poezii "Suflet dat la schimb". Dupa moartea mamei am mai scris cateva poezii dedicate ei si am publicat. Era prima mea carte, primul meu bebelus, cum se spune. Nu a avut nici un impact, dar eu eram multumita de mine si atat. Nu incercam sa vand. Am publicat si atat.

Am continuat sa scriu pentru mine, pentru a ma descarca, dar mai ales pentru ca imi placea. Imi placea sa scriu pe atat de mult pe cat imi placea sa citesc. Incepusem un roman si era acolo, pitit prin calculator. O alta experienta si anume, o sarcina extrauterina, m-a facut sa modific romanul pentru a include aceasta experienta si sa-l public, este vorba despre "Intre eden si infern". Spre suprinderea mea, am primit numai mesaje emotionanate de la cititori. Nu multi cititori, ce e drept, caci, in continuare, nu eram Cartarescu, lumea nu cumpara carti daca nu stie autorul si pe mine nu ma stia nimeni. Comparativ cu prima incercarea de a publica, acum am trimis cateva exemplae pentru recenzii, iar rezultatul m-a uimit. In sfarsit, oamenii incepeau sa citeasca ceea ce scriu.

A treia carte, un alt volum de poezii, "Buchet de episoade". Poeziile erau deja prin calculator si  am zis, de ce nu? Si iar am publicat. Recenziile iar m-au surprins placut. In continuare sunt citita la nivel local, insa sunt citita si, ceea ce este mai importanta, oamenilor le place.

Stiu ca nu voi deveni un fenomen, insa voi continua sa public pentru ca imi place. Imi place sa scriu, in primul rand. Scrisul este ceva al meu, ceva ce noi voi pierde, ceva ce moartea nu imi poate lua, ceva ce ma face sa simt sa traiesc. Cititorii sunt bonus. Sunt acei oameni care imi dau o sansa, chiar daca nu ma cunosc.

Ce-mi doresc pe viitor Sa raman aceasi fata in rochie simpla si sa scrriu. Sa nu renunt sa traiesc, indiferent de loviturile pe care le primesc. Ce le transmit celor care citesc cartile mele? Sa nu uite sa traiasca.

Cele trei carti ale mele le puteti gasi doar pe pagina mea  de facebook, www.facebook.com/menai.v.olga.